روش‌های بازاریابی امروزی با وجود اینترنت و رسانه‌های اجتماعی نسبت به قبل تغییرات بسیار زیادی داشته است. اما این بدان معنا نیست که روش‌های بازاریابی آزمایش شده گذشته و بازاریابی واقعی دیگر فایده‌ای ندارد. به عنوان مثال، بازاریابی با استیکر از قرن نوزدهم وجود داشته است و امروزه نیز استیکر‌ها ابزار بازاریابی قدرتمندی محسوب می‌شوند.

در این مقاله به دلایل این که چرا شرکت‌های بزرگ امروزی از برچسب‌ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند و چرا شرکت یا برند شما نیز باید این کار را انجام دهد، می‌پردازیم.

بازاریابی از طریق استیکر چه مزیت‌هایی دارد؟

متمایز از جمعیت

بازاریابی دیجیتال در عصر حاضر بسیار موثر است، اما تنها مشکل این بازاریابی استفاده بسیار زیاد و همگانی از آن می‌باشد که موجب اشباع بیش از حد فضا شده و متمایز شدن را دشوار می‌کند. علاوه بر این، افزایش بیش از حد تبلیغات موجب ایجاد نوعی نابینایی مردم و زدگی آن‌ها نسبت به تبلیغات شده است. زیرا مردم در طول روز تبلیغ‌های بسیار زیادی را می‌بینند و جلب توجه ان‌ها به یک تبلیغ کاری بسیار سخت است. به همین دلیل استفاده از روش‌های بازاریابی آفلاین مانند بازاریابی از طریق استیکر می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

مقرون به صرفه

یکی از مزایای استفاده از استیکر‌ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی همانند استیکر لپ تاپ، مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. استیکر‌ها در مقایسه با دیگر استراتژی‌های بازاریابی هزینه بسیار کمی دارند و تاثیر بیش‌تری روی دیگران می‌گذارند. علاوه بر این، آن‌ها دارای ارزش درک شده بسیار بالایی هستند که موجب در نظر گرفتن استیکر‌ها به عنوان یک هدیه شده است تا یک ابزاری برای بازاریابی.

افزایش نوردهی

به آخرین باری فکر کنید که برای قدم زدن یا خرید کردن از خانه خارج شده‌اید. در طول این مدت زمان احتمالا استیکر را دیده‌اید که نظر شما را به خود جلب کرده است. استیکر راه حلی ایده آل برای افزایش دید است و می‌تواند به شما در دسترسی به بخش‌های جدید بازار کمک کند.

تاییدیه‌های کوچک

یکی دیگر از مزایای استفاده از استیکر‌ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی، قرار‌گیری آن‌ها بر روی لپ تاپ، بطری آب، دفترچه تلفن، کوله پشتی و… است. یعنی هر بار که مشتری با استفاده از یکی از این وسایل گفته شده از خانه خارج می‌شود، مانند یک بیلبورد در حال حرکت عمل می‌کند. علاوه بر این، مردم بازاریابی دهان به دهان را بسیار موثر‌تر و با ارزش‌تر از تبلیغات آنلاین می‌دانند و با نگاه کردن به برچسب، به مشتری بالفعل تبدیل می‌شوند.

افزایش تلاش‌های بازاریابی

از استیکر‌ها می‌توان به عنوان ابزاری برای تقویت دیگر تلاش‌های بازاریابی نیز استفاده کرد. اگر قصد دارید نرخ بازشدن ایمیل مستقیم خود را افزایش دهید، چند استیکر رایگان داخل آن اضافه کنید. این کار موجب افزایش هیجان پیش از باز کردن نامه می‌شود و راهی مطمئن برای ایجاد تاثیری ماندگار است.

راه دیگری که برای تقویت سایر تلاش‌های بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه آن‌ها به صورت رایگان و در ازای اشتراک خبرنامه ایمیلی است. برای این کار از چند استیکر سرگرم‌کننده استفاده کنید، آن‌ها را در کنار لیست ایمیل خود قرار دهید و به اطلاع مشتریان احتمالی برسانید.

همه استیکر‌ها را دوست دارند!

مردم استیکر‌ها را برای بیان چیز‌های بدیهی دوست دارند. برخی از آن‌ها دوست دارند از استیکر‌ها به عنوان راهی برای بیان شخصیت خود استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از آن‌ها برای حمایت از یک هدف یا یک پیام استفاده کنند. صرفه نظر از علت استفاده، سرمایه گذاری بر روی استیکر‌ها یک حرکت تجاری هوشمندانه است که باید با طراحی سرگرم‌کننده، چشم نواز و مطمئن انجام شود.

منبع: linkedin

آیا این مقاله مفید بود؟

از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیاز از رای

اولین نفر باشید که رای میدهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *